Day 6 and 7

21 juli 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Day 6

In de ochtend werden we uitgerust wakker en waren we weer om half 6 uit de veren. We zouden naar een Alpaca farm en een Route 66 museum gaan, maar die bleken allebei pas om 10.00 uur te openen. Dus veelste laat aangezien we nog naar de Hooverdam gingen en we een beetje op tijd in Las Vegas wilden zijn.

Dus jammer maar helaas! Op naar de Hooverdam en jeetje zooo mooi! We hebben de auto geparkeerd en over de dam gelopen waar je de centrale ook kon zien. Super helder water en een prachtig uitzicht. Nadat we gelopen hadden, zijn we er met de auto nog een keer overheen gereden en op een hoog punt in de bergen gestopt om nog een paar foto's van bovenaf te maken.

Het was weer zo verschrikkelijk heet. 44 graden, dus we waren blij dat we er met de auto nog een keer overheen konden rijden en lekker koel zaten.

Hierna zijn we doorgereden naar Las Vegas. Was 45 min rijden. Op de weg erheen weer één grote chaos. Iedereen rijdt als gekken en snijdt je af. Ook de navigatie werkte niet mee en reden we 1 keer verkeerd.

Toen we aankwamen bij het Excalibur Hotel was het nog zoeken naar de ingang. De auto moesten we in een parkeergarage zetten wat echt een stuk lopen was. Het hotel is zo verschrikkelijk groot! Als je binnen komt is het gelijk: Casino! Gokken! Overal geluiden en neon verlichting, barretjes, restaurantjes en giftshops. We waren meteen overprikkeld. Het was buiten 43 graden en liepen met al onze spullen. Binnen was het meteen -12 ofzo haha. We moesten opzoek naar de incheck balie voor het hotel, maar dit stond nergens aangegeven.

Eindelijk de balie gevonden, nadat we met al onze tassen en koffers door heel het casino gezeuld hadden. Hier mochten we nog fijn even in de rij staan maar het ging gelukkig snel.

Omdat we zo vroeg waren (11.00 uur) was onze kamer nog niet beschikbaar en zouden we tot 15.00 uur moeten wachten tot deze klaar zou zijn. Tegen een paar tientjes bij betalen kregen we een grotere kamer die wel beschikbaar was. Dus wij aarzelde niet en namen gelijk de kamer. Dit omdat we het beide niet zagen zitten om met die koffers te zeulen of het pokkestuk naar de auto terug te lopen om de koffers daar weer in te doen.

Dus wij lekker naar de kamer. Beetje opgefrist, rugzakje ingepakt met zwemkleding en zijn we weer naar het casino gelopen. We stonden versteld hoe veel spellen er waren en hoe groot het hotel wel niet was. Je kon ook nog naar boven. Hier waren nog meer vreet tentjes, winkels, een spa en een italiaans restaurant. Bij die laatste hebben we lekker pasta gegeten en hierna zijn we naar het zwembad buiten gegaan.

Dit was gewoon een hele grote poolparty. We kregen hier echt het vakantie resort gevoel. Grote DJ booth in het midden en 3 zwembaden. Een barretje waar je luxe cocktails kon halen en er was handdoek service dus we hoefde zelf geen handdoek mee te nemen.

Het werd weer om de 15 min smeren, maar dit was zo lekker. We hebben alleen maar liggen bakken, gezwommen en lekker naar mensen gekeken.

Rond een uur of 4 hadden we dr wel weer klaar mee en zijn, lichtelijk verbrand, naar de hotelkamer terug gegaan. Even gedoucht en toen waren we op bed weer even lekker wat voor ons zelf gaan doen. Zijn we weer beide in slaap gevallen! 4 uur later schrokken we wakker haha. Keelpijn van de airco. We hebben ons snel aangekleed en zijn naar de Strip gegaan van Las Vegas.

Waaauuw wat een ervaring! Zooo veel lichtjes, zooo veel hotels, zooo veel mensen, zooo veel geluiden en zooo ook zooo warm! 5 km gelopen en we waren kapot. Je moet elke keer trap op en trap af lopen om over de voetgangersbruggen te gaan en wat een menigte! Maar het was heel tof om mee gemaakt te hebben. We hebben nog even heerlijk bij een steakhouse gegeten en toen weer terug gelopen.

Toen we in het hotel eindelijk weer aan kwamen ging de deur niet open naar de kamer. Mehhh.. dus weer helemaal naar beneden, over het casino en naar de balie waar weer een heerlijke rij stond. En dit om 00.30 in de nacht.. Gelukkig was er een priority balie en zijn we in die rij gaan staan en waren na 10 min aan de beurt. De mevrouw maakte nog een grapje. Ze zei: "zie je die mensen die allemaal daar zitten?" En ze wees naar een plek met allemaal banken waar mensen op zaten en lagen. "Dan zul je bij hun de nacht moeten door brengen want die kunnen ook allemaal hun kamer niet in." Maar het was gelukkig een geintje en ze hielp ons snel.

In de hotelkamer nog een keer moeten douchen aangezien je weer lekker vies bezweet was haha

Morgen verblijven we in Vegas zelf en gaan we naar een haunted museum en schieten op een schietbaan.

Day 7

Lekkaa uitgeslapen tot 8 uur yaaaay!

Dus relaxed opgestaan en toen opzoek gegaan naar ontbijt. In het hotel een ontbijt tentje gevonden en daar wafels gegeten.

Met een vol pensje weer naar de kamer gerolt om ons om te kleden om naar Battlefield Vegas te gaan. Dit is een schietbaan. We werden door hen opgehaald met een grote leger jeep en naar de schietbaan gebracht.

Hier heb ik met een pistool, machine pistool en een aanvalsgeweer geschoten (Sig P-226, MP5 en M4 ~Kev). Voor mij de 1e keer schieten, echt super gaaf en een unieke ervaring, want in NL mag het niet met deze wapens. Hier was ook een openlucht museum met oude tanks, legervoertuigen en helikopters.

Toen we klaar waren brachten ze ons naar het haunted museum, omdat we daar graag heen wilden. Hier aangekomen ging het net open. Het was bloedheet dus we waren echt blij dat we niet buiten voor de ingang moesten wachten.

Dit was een museum van horror verhalen. Paranormale dingen die zijn gebeurd met mensen, voorwerpen of kamers. Voordat we hieraan begonnen moesten we een heel formulier tekenen. Hierop stond bijvoorbeeld dat we het museum niet aansprakelijk zouden stellen als we ineens bezeten werden ofzo haha

Sommige kamers waren zo eng bijvoorbeeld clowns die achter je aan kwamen. Dat de amerikanen die bij ons in de groep zaten niet door de volgende kamer durfde haha.

Het was een tour met een gids. Dus die vertelde over van alles. Fijne enge spookverhalen.

Na 1,5 uur kwamen we er uit en moesten we het maar uitzoeken hoe wij weer terug bij het hotel moesten komen. Het was 3 uur lopen naar het hotel en we hadden ook geen internet om een uber te bestellen. Dus gingen we opzoek naar een tentje, ergens wat eten en om daar met wifi een uber te bestellen. Na 45 min door de bloedhitte geslenterd te hebben, kwamen we in een restaurant maar ze hadden geen wifi. Balennnnnn. Dus moesten we nog 15 min doorlopen tot we bij een hotel aankwamen die wel wifi had en de uber stond gelukkig al voor de deur.

In het hotel tickets opgehaald om naar een middeleeuwse paardenshow met ridders te gaan die in het hotel theater zou plaatsvinden.

Even opgefrist op de kamer en zijn we naar de show gegaan. We kwamen 10 min te vroeg aan en de deuren waren nog gesloten dus zijn we naar het casino gegaan en een paardenrace spel gedaan. Hier moet je voor gokken welk paard gaat winnen. We hadden het dubbele aan geld gewonnen wat we in hadden gezet. Was even lekker tijd dodend zonder dat we geld kwijt waren. Daar houden wij wel van.

Toen gingen de deuren open en konden we naar binnen. De show was zo gaaf! Het was een dinershow en je kreeg bierpullen gevuld met fris, een hele kip en een dessert. Veeelste veel natuurlijk. Het hele publiek werd mee genomen met de show en sommige mensen waren een beetje te aangeschoten die voor ons zaten. Als we moesten juigen voor onze ridder gingen ze helemaal los. Dus wij gingen helemaal stuk om die gasten en ook iedereen in ons vak werd hier door meegenomen om ook mee te joelen haha. Het werd steeds luider en gekker en de acteur die de ridder speelde moest er ook kei hard om lachen en vond het helemaal mooi.

Na 1,5 uur was het afgelopen en hebben ons terug getrokken naar de kamer.

Morgen gaan we naar de valley of fire in de ochtend en moeten we dus weer vroeg op, omdat het anders echt te heet is om te hiken. In de avond rond zonsondergang gaan we naar de red rock canyon om paard te rijden. Na het paardrijden krijgen we daar ook een bbq en een kampvuur, dus gaan we weer het wild westen leven in. Kevin hoopt dat ze daar mondharmonica's hebben, zodat hij lekker vals kan spelen als er gezongen wordt rond het kampvuur.

To be continued...

1. Sabrina:
    21 juli 2019
    Super gaaf wat jullie allemaal meemaken. Leuke dingen en volgens mij hebben jullie het helemaal naar jullie zin. Leuk verhaal weer om te lezen en veel plezier weer met jullie reis verder schatties. Lekker dat het zo warm is, jou iets te warm dan. Jullie zullen wel poepiebruin terug komen. Xxxx
  2. Oma&opa:
    21 juli 2019
    Wat weer een geweldig verhaal. Jullie genieten wel heel veel uit het verhaal te begrijpen. Als terug bent moet je er een boek over maken. Geweldig humoristisch en goed geschreven.