Day 4 and 5

19 juli 2019 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Day 4

Vandaag weer een lekkere gebroken nacht gehad. Niet tot 2 uur geslapen maar.. jaawel tot 3 uur! Half 6 ging de wekker en ontbeten we in het hotel. Hierna gingen we door naar Bearizona. Een soort wildlife park met loslopende beren, wolfen, bizons en nog veel meer. Deze dieren zijn allemaal gered uit de natuur. Dit vanwege bijvoorbeeld stropers, natuurrampen of medische reden.

We stonden voor een dichte deur omdat het park pas om 8 uur open ging, maar we waren wel de 1e in het park en er was niemand op de weg.

Het was een super mooie route. Niks vergeleken met Safaripark Beekse Bergen. Je reed steeds door een post heen waar een park ranger in zat voor het geval er iets mis ging. Toen we een bordje BEARS passeerden, kwamen we langs zo een post en werd er verteld dat je niet mocht stoppen bij de beren, omdat dit jonge beertjes zijn en op de auto kunnen klimmen als je stil staat om een foto te maken.

Dus raampjes dicht en verder gereden. Het was zo gaaf! Er liepen er wel rond de 15 langs je auto en over de weg heen.

In het volgende gebied zaten de volwassen beren. Heeeeel groot vergeleken met die kleintjes. Hier mocht je wel stil staan om foto's te maken. Maar toen ze bij mijn raam kwamen staan kneep ik hem wel eventjes haha.

Het park was zo mooi aangelegd. Niks van plastic en alles is van natuurlijk hout of steen gemaakt.

Nadat we de wildlife tour hadden gedaan, konden we ook te voet door een ander gedeelte van het park heen. Hier hadden ze nog otters, andere soorten beren, roofvogels, vossen, een jaguar en nog meer.

De verblijven van die dieren waren zo groot en groen met watervallen alles er in. Was heel gek om te zien. Niks vergeleken de dierentuinen in NL.

Om 11 uur was er een roofvogelshow. Werd verteld over verschillende soorten roofvogels en uilen. De vogels vlogen vlak over je hoofd en er werd nadrukkelijk verzocht om goed te blijven zitten en niet je handen omhoog te steken.

Natuurlijk gebeurde het weer bij mij, dat de grootste vogel mijn hoofd vol raakte toen hij over onze hoofden raasde. Blijkbaar ben ik zo klein dat hij me niet zag. Gelukkig hadden de vogel en ik allebei geen last van deze ontmoeting.

Na de show zijn het downtown van Williams in gegaan. Één lange straat met allemaal western huisjes, alles in het thema van Route 66 en overal giftshops en restaurantjes met country muziek. Was super gezellig om doorheen te struinen. Uiteraard beide een cowboyhoed gekocht om in stijl verder te reizen.

Hierna weer lekker in het zwembad gelegen en in de avond weer terug naar Williams om te dineren.

Wat ons op valt is dat iedereen erg slordig gekleed is de hele dag. Shirts en broeken die niet bij elkaar passen. Ook vaak lange broeken en jassen aan terwijl het 35 graden is.

Toen wij uiteten gingen in de avond gingen we in een wat duurder restaurantje eten. Dus wij netjes aangekleed. Komen we binnen.. de toeristen nestjes gekleed en de Amerikanen weer in ANWB kleding. Adidas slippers of afgetrapte hardloopschoenen. Dus wij voelde ons weer leuk ongemakkelijk.

Day 5

Weer 3 uur wakker, zal weer eens niet. Half 6 er weer uit gegaan en ontbeten in het hotel. Daarna vertrokken richting de Grand Canyon. Was een uurtje verderop dus prima te doen.

We zijn een route gaan lopen van 13 km. En waaaauw wat was het gaaf! Leek net alsof je naar een foto aan het kijken was en het niet echt was.

Elk half uur opnieuw insmeren want het was erg warm. Het pad was in het begin geasfalteerd, dus perfect te lopen. Alleen na 4 km werd het een onverhard pad. Hier moest je weer naar boven en beneden stenen op en af klimmen. Daardoor kreeg ik helaas erg last van mijn knie en zijn we tot de 7 km gelopen. Toen hebben we een shuttlebusje genomen naar het eindpunt en ook weer terug naar de auto.

Het viel ons weer op dat mensen zich weer hadden ingepakt. Het was wel 35 graden, maar met een heerlijk fris briesje de hele tijd. Mensen liepen met regenjassen en donkere trainingsbroeken aan. Zelfs sjaals en mutsen hebben we gezien. Echt bizar.

Na die flinke wandeling waren we uitgehongerd en zijn we een Mc Donalds ingegaan en wat gegeten en gedronken. Toen we klaar waren zijn we naar Kingman gereden. Dit was nog 3 uurtjes rijden.

Nu we weer een stuk naar het westen gaan rijden, voel je weer dat het woestijngebied wordt en het was weer leuk warm, 41 graden en windstil toen we aankwamen in Kingman. Gelukkig was er een zwembad aanwezig en zijn we gaan zwemmen en zonnen. Het hotel had een gratis bbq georganiseerd bij het zwembad, dus het scheelde dat we niet weg hoefde voor het avond eten.

Morgen vertrekken we naar de Hooverdam. En hierna rijden we door naar Las Vegas. Dit zijn beide een uurtje rijden, dus is top te doen.

Howdy!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Imka:
    19 juli 2019
    Bijzonder dat Bearizona, krijg je toch meer een safari gevoel als het zo groot is en er natuurlijk uit ziet. Staat jullie goed die hoeden, jullie blenden lekker in!
  2. Ingeborg:
    19 juli 2019
    Die roofvogel zag jou, Demelza, aan voor een fijne kleine smikkelbare prooi.
  3. Oma&opa:
    19 juli 2019
    We beleven het helemaal mee zoals je het opschrijft. Top hoor. Wat een ervaring voor jullie. De hoeden staan jullie geweldig. Nu nog een paard en lasso. Ha,ha.
  4. Willie:
    20 juli 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer. Leuk om te lezen. Las Vegas is duper vooral s avonds
    Veel plezier nog xxx
  5. Maddy (en Hans):