Day 23, 24 and 25

8 augustus 2019 - Redondo Beach, California, Verenigde Staten

Day 23

8 uur was Disneyland open en we wilden weer op tijd in het park zijn. Deze keer wel kunnen ontbijten in het hotel! Het was een half uurtje rijden en we waren er om iets over 8. Het enige minpuntje is dat de nieuwe selfiestick die we mee hadden, in beslag genomen werd bij de bewakingscheck, omdat dingen die uitschuifbaar zijn niet mee naar binnen mogen. Super balen want het werd dus doodleuk weggegooid voor je neus. Er mochten wel paraplu's en een driepootstatief voor een camera mee naar binnen... We hadden de selfiestick ook mee naar Universal Studio's en daar was het geen probleem. Nergens stond het ook aangegeven dat dit niet mocht. Maarjaa het is zo. Dus wij naar binnen en toen we disneymuziek hoorden waren we alweer blij.

Thuis de kaart al goed bestudeerd en we wisten al welke attracties druk zouden worden en zijn daar als eerste in geweest. Een uur lang konden we gewoon overal doorlopen. Zo lekker! We zijn overal in geweest maar 1 van de mooiste was toch wel de Indiana Jones attractie. Veel special effects werden hiervoor gebruikt.

In tegenstelling tot Universal Studio's hadden we hierbij een FastPass. Hiermee kon je op je mobiel voor de populairste attracties aanmelden en kon je op een door hun gekozen tijd in 1x zonder in de rij te staan naar binnen.

Dus we konden heel soepel overal in. En hebben alleen voor de laffe attracties in de rij moeten staan. Dus geen iritaties aan onze favoriete chinezen vandaag.

Heerlijk shopjes bezocht, maar er was helemaal niks leuks te vinden, dus hadden we besloten om knuffels die veelste blij keken in hun gezicht te knijpen. (Zie filmpje)

Na weer popcorn en lekker italiaans diner gegeten te hebben zijn we rond 6 uur het park uit gegaan. En wat zijn we weer gesloopt. Pfff

Heel leuk, maar heel vermoeiend. Morgen nog zo een dag!😂

Day 24

Okee dag 2 van Disneyland! Vandaag gaan we het 2e park doen en dit is Disney Adventure.

Weer hetzelfde ochtend ritueel als gisteren en waren weer rond 8 uur in het park.

Deze keer geen selfiestick mee hahaha. Het was zo lekker koel deze ochtend. Was perfect met een hempje aan. We zijn meteen naar het land van Cars gelopen, omdat daar een nieuwe atractie was. Daar aangekomen stond er alweer een rij van 30 min. We hadden de FastPass, dus hebben die aangezet en konden er een paar uur later in.

We zijn ondertussen maar naar een wildwaterbaan gegaan. Je weet wel. Dat je in zo een rond bootje zit en dat je soms wat spetters over je heen kan krijgen.

Het was zo rustig dat we gelijk door konden lopen. Toen pas zagen we waarom dit zo rustig was. Er kwam een gezin net uit die atractie gelopen die niet een beetje nat was, maar echt doorweekt. De druppels kwamen overal vandaan en hun shirt zat aan hun lijf geplakt.

Het was 9 uur in de ochtend dus ook wel erg fris nog. Maar we dachten: "aaah zal bij ons wel meevallen!" En zijn er in gegaan. Hebben heerlijk gelachen. Tot op het einde waren alleen onze bipsen nat en een paar spetters op je. Toen riep Kevin "hey een geiser!" En die klapte toen, maar ik kreeg alleen een paar spettertjes op mij. Dus Kevin lachen en op dat moment klapte de geiser nog een keer precies boven Kevin. En toen was hij een verzopen katje net als de mensen die we zagen hahaha.

Gelukkig had Kevin een hempje mee en deed zijn shirt uit en wisselde deze om. onze broekjes lekker nat, maar dat maakte niet uit. Het werd alweer 35 graden.

Hierna hebben we alles gezien en gedaan. Heerlijke dag gehad en veel gelachen. We waren al om 14.30 klaar, omdat we snel konden doorlopen bij de atracties. In de avond nog uit eten geweest en nu het bedje weer in.

Voetjes branden en onze schouders ook, want die zijn verbrand hahaha.

Day 25

Vandaag vertrekken we naar San Diego, onze laatste bestemming. Snik snik. We gaan gelijk door naar een safari park en 07:00 ging de wekker weer. Ontbeten, spulletjes ingeladen en het was 2 uurtjes rijden.

De omgeving werd weer steeds groener en het werd ook weer warm. Rond een uur of half 11 waren we in het safari park.

Het was een prachtig park. Hele mooie natuur en veel cactus planten. De meeste dieren kwamen uit Afrika die in de savanne leefden.

Het was heerlijk rustig en konden op ons dooie gemakje lopen. Brug op, brug af. Soms moesten we even een giftshop in om even af te koelen

We zijn nog even wat gaan drinken bij een restaurantje die bij een waterpoel midden op de savanne stond. Wauuw zo mooi! Overal liepen dieren los en alles zoals beekjes was heel natuurlijk gemaakt.

Je kon ook door een stukje Australië heen lopen. Hier sprongen kangoeroes en walibi's los en kon je er gewoon tussendoor wandelen.

Bij elk dier achter glas of in een omheind gebied zat een verzorger. Dit om te voorkomen dat mensen tegen het glas aan gaan tikken of schreeuwen. Super goed! Moeten ze in Nederland ook doen.

Rond 15.00 richting het hotel vertrokken wat gelukkig maar 20 minuten rijden was. Hier het zwembad nog even in gesprongen en toen een meneer zijn zonnebril vergat en Kevin vroeg of deze van hem was zei hij "oooh yess! DANKE!" Dus wij keken elkaar aan en moesten heel hard lachen. Ze denken altijd dat wij Duitsers zijn. Zodra ze vragen welke taal wij spreken en wij antwoorden met Dutch, zeggen ze aahhh Germans! 😂

Nu even opfrissen en dan bij een italiaans restaurant eten. Morgen naar Sea World!

Groeetjesss!