Day 18, 19 and 20

3 augustus 2019 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

Day 18

Half 8 werden we wakker en we zijn gelijk vertrokken. We hadden onze spullen al ingepakt en waren snel weg.

Het was maar 2 uurtjes rijden, maar om San Francisco uit te komen was verschrikkelijk druk. Weer de hele tijd in de file gestaan net als de heenreis.

Uiteindelijk aangekomen in Monterey en wat is dit een leuke plek! Ze hebben hier ook een Fishermans Wharf Pier net als in San Francisco, maar deze is veel mooier. Een hele lange pier met super schattige vissershuisjes met winkeltjes en visrestaurantjes. Dus lekker rondgelopen en in het water kon je de zeeotters gewoon zien zwemmen.

We hebben hier bij een visrestaurant gegeten en we hadden hele erge trek aangezien we geen ontbijt hadden gehad in San Francisco. Dus het smaakte goed.

Ze hadden hier ook een aquarium en daar zijn we ingegaan, omdat we hadden gelezen dat het de moeite waard was. En dat was het! Het was heel groot en prachtig. Veel bijzondere dieren, zoals een reuze inktvis, zonnevissen en zeeschildpadden .

Toen we hier uit kwamen zijn we nog een rondje gaan doen door het stadje en toen lekker langs het water bij een italiaans restaurant gegeten. Waar je uitkeek op de zeeotters en zeehonden die beneden zwommen in het water.

Toen naar het hotel gegaan en even het was ritueel weer gedaan. Hillarisch altijd. Heb het nooit beschreven, maar we wassen dus om de 4 dagen. Ik doe een handwas in de wastafel, Kevin spoelt uit en knijpt uit in het bad en de hele badkamer en hotelkamer helemaal vol met natte was hahaha. We zijn hier vaak een half uur minstens mee bezig en we maken alles in de badkamer nat haha. Maar dan is het wel schoon!

En hierna de beentjes omhoog gedaan en een plan voor morgen bedacht. We gaan dan met een rhib boot een tour doen om opzoek te gaan naar walvissen, zeehonden, zeeleeuwen, dolfijnen en zeeotters.

Day 19

Lekker uitgeslapen en iets later ontbeten. We moesten 11:30 in de haven zijn, dus we hebben in de hotelkamer even gechillt. Het was niet zo lekker weer in de ochtend.

Toen vertrokken naar de haven en de boot stond al klaar. Één van de eigenaren van de boot sprak ons daar al aan en hij was erg vriendelijk.

We kregen van hem beide een regenjas en broek. Dit aangetrokken mochten we een plekje uitzoeken op de boot. Dus wij natuurlijk de 2 stoelen voorop geclaimd. Er kwam nog een man, vrouw met een dochter aan boord die uit Bakersfield kwamen.

De andere eigenaresse kwam ook aan boord en zij bestuurde de boot. We kwamen de haven nog niet uit en de vrouw uit Bakersfield riep Wooooow i see him! A WHAAAIL! Maar de vrouw was te enthousiast want iedereen kon zien dat het een zeeotter was hahahaha.

Na 10 min varen kwam er een vin uit het water en dit was van een zonnevis.

Weer 10 min later zagen we in de verte wat fonteinen en ze vertelden dat dit walvissen waren. Dus wij er heen. Was het een moederwalvis met haar kleintje. Ze waren lief aan het rondzwemmen en ineens gingen ze er vandoor. De vrouw van de boot vertelde dat ze gaan eten met alle walvissen bij elkaar. Dat ze worden geroepen door andere walvissen. Dus wij achter ze aan en je kon de fonteinen al zien. Het waren er zoooo veeel! Ongeveer 15 walvissen met een stuk of 40 zeeleeuwen er tussen. Ze waren aan het eten van een school ansjovissen.

Hier zijn we we wel een uur bleven dobberen. Er kwam nog een schip bij, maar die kon niet zo dichtbij komen als wij. Dus wij super blij dat we met de kleine rhib boot zijn gegaan.

Het enige wat ons na een paar uur irriteerde was de veeelste enthousiaste vrouw uit Bakersfield. Ze gilde alleen maar I'TS AMAAAAZING! WAAAUUUWW! En ook gillen als ze een walvis of een zeeleeuw zag voor onze neus.. dat zien we zelf ook wel tut.

Op de terugweg nog heel veel zeeotters gezien die lekker aan het chillen waren op hun ruggetjes.

Rond half 4 waren we klaar. En honger dat wij hadden. Dus zijn we weer terug naar Fishermans Wharf gereden de plek waar wij gisteren waren. En hier bij een superdeluxe restaurant gaan eten. Het eten was heerlijk. Calamari's vooraf en ik had steak als hoofdgerecht en Kevin Lobster en een steak. Lekker wijntje erbij en bier. Was super gezellig. Onze booth keek uit op het water waar je de zeeleeuwen zag zonnen op de stenen bij het strand. Na het eten kreeg ik nog een roos van de ober. Waarschijnlijk omdat hij misschien meer fooi wou van me. Maar helaas hahaha.

Toen naar het hotel terug gegaan en we waren helemaal duffig en moe van de bootreis.

Day 20

Vroeg opgestaan, want we zouden gaan rijden naar Santa Maria en onderweg naar Hearst Castle gaan.

Prachtige route langs de zee! Ik was lekker aan het rijden totdat Kevin riep dat hij wat zag op het strand. Dus wij stoppen. Lagen er mega veel zeeolifanten te zonnen op het strand en een paar te stoeien met elkaar in het water. Ook zeehondjes lagen er tussen was zo gaaf om te zien!

Toen reden we door en kwamen we uiteindelijk bij Hearst Castle uit. Wij erge honger weer zoals gewoonlijk dus daar even wat gegeten bij het Visitorscenter. Hierna vroegen we aan een informatiebalie welke toer het leukste zal zijn voor ons. Dus zij vertellen dat er keuze is uit 4. Nou toen naar de balie gegaan waar je de tours kon kopen. We kwamen aan en ze vroeg hebben jullie gereserveerd? Dus wij euhmmm nee? De tours van vandaag zijn uitverkocht helaas sorry. Verdomme.. zonder gids mocht je niet naar binnen. Dus wij het gratis museumpje ingegaan waar foto's stonden waar we dus niet heen konden hahahaha. Nou dan maar snel weg gegaan. Zag er allemaal heel gaaf uit, maar we mochten niet eens naar het kasteel toe. Dus we hebben het onder aan de heuvel heel ver er vandaan een beetje kunnen zien.

Doorgereden naar Santa Maria. Hier slapen wij 1 nachtje om morgen door te rijden naar Los Angeles. Hier gaan we morgen naar Universal Studio's Hollywood.

Het hotel in Santa Maria is wel heel leuk. Oud, maar chique. Het hotel was in de jaren 80 een echt Grand Hotel waar beroemdheden vaak overnachtte. Maar in deze tijd is het een hotel wat in horror films word gebruikt. De gangen staan scheef omdat het van hout is gemaakt. Het hotel is al meer dan 100 jaar oud. Zo ruikt het op de gangen ook hahahaha. Maar de hotelkamer is super netjes en groot. En beneden is de lobby en restaurant heel mooi.

We zijn buiten lekker aan het zwembad gaan zitten. Eerst heerlijk even in de hottub gegaan en toen een beetje liggen bakken.

In het restaurant van het hotel hebben we hierna heerlijk gegeten en toen snel naar bed gegaan, want half 6 moeten we al weg rijden. Het is nog 3 uur rijden naar Universal Studio's.

1. Oma&opa:
    4 augustus 2019
    Demelza en Kevin, het is toch geweldig wat jullie allemaal zien. Wat een super boot tocht met al die zee dieren en een gillende tut. Geniet nog maar lekker hoor.