Day 26 and 27

10 augustus 2019 - San Diego, California, Verenigde Staten

Day 26

Pas om 10 uur was Sea World open en het was 15 minuten vanaf het hotel. Ideaal en konden we een beetje relaxt wakker worden.

Om half 11 begon de eerste show. Dit was een show met dolfijnen. In tegenstelling tot dolfinarium waar ze altijd een toneelstukje opvoeren, was het hier heel mooi gedaan. Gewoon veel informatie en hierbij laten ze zien hoe je een band kweekt met de dieren en hoe ze dingen leren. Ze deden trucjes die wij nooit hebben gezien. We zaten bij deze show in de splash zone, maar werden helaas niet echt nat.

Om 13.00 begon de orka show en we konden dus even wat andere dingen zien en doen in het park. Ze hadden ook attracties, zoals de wild waterbaan met de ronde bootjes weer. Bij Disney werd Kevin nat, maar hier werden we beide echt helemaal zeiknat. We konden alles uitwringen. Gelukkig waren we goed voorbereid en hadden we alle electronica in waterdichte zakken gedaan. Heerlijk afgekoeld en nog even wat aquariums gezien.

Toen zijn we naar de orka show gegaan en omdat we toch al doorweekt waren zijn we op het 3e bankje gaan zitten deze keer. Jeeetje wat werden we nat hahahaha. Het zoute water zat overal. Om ons heen gehuil van kinderen die nat werden en ouders die hun kinderen optilden en wegliepen van de show. Al dat gedoe om wat water. Nou ja het was wel heeel veel water hahaha. Wat een vermaak om mensen te zien die helemaal droog zijn en een klein beetje water verwachtte. Voor ons zat een vrouw die nog de route kaart aan het lezen was en toen kwam er een golf... de kaart scheurde in haar handen en ze was zelf ook helemaal van de kaart hahahaha

De show was weer prachtig en heel bijzonder. Hierna hebben we nog allemaal verschillende soorten haaien, schildpadden, pinguïns en dolfijnen gezien.

Wat wij heel gaaf vonden was de witte dolfijn. Deze hadden wij nog nooit in het echt gezien.

De verblijven waren erg groot overal en de dieren hadden zover wij konden zien het fijn.

Nog een splash attractie in gegaan, omdat we toch nog(steeds) nat waren en hierna naar een comedy show met zeeleeuwen geweest. Hard gelachen, moe, bezweet, nat en zoutig naar huis gegaan.

Morgen gaan we naar San Diego Zoo. Dit schijnt een mega grote dierentuin te zijn waar je de hele dag zoet mee bent. Dus we zijn weer benieuwd! Dit is tevens ook onze laatste dag. Overmorgen vertrekken we weer naar huis en dan komen wij zondag aan op Schiphol.

Day 27

8:00 uur er uit en op naar de Zoo! Ze hadden zo veel soorten dieren. Beren, reptielen, kat achtige. Echt teveel om op te noemen dus doe ik ook niet. Was super mooi. Een soort oerwoud achtige natuur had het hele park. Het was ook een prima temperatuurtje om rond te lopen.

Rond 14.00 zijn we nog even naar de kust gereden. Hier stond een oud vliegdekschip. De USS Midway. Een gigantisch apparaat, zowat een drijvende stad haha. We zijn er vanwege de drukte niet op geweest, maar het was gaaf om van buiten te zien. Hierna lekker even rondgewandeld en nog wat gezien van San Diego zelf.

En toen was het tijd om lekker bij het zwembad rond te hangen. Even 2 uurtjes nog een beetje gaan bakken in de zon. Alleen onze armen en benen zijn bruin en de rest is niet super gekleurd, omdat we altijd zoveel rond gelopen hebben. Dus nog een beetje geprobeerd het recht te trekken.

Lekker nog uit eten geweest en we hebben er vrede mee om morgen naar huis te gaan. We hadden het nog wel langer vol gehouden, maar we missen Papi toch wel heel erg haha.

Morgen vliegen we eerst naar Minneapolis waar we overstappen en dan door naar Nederland!

Helemaal geen zin in de vliegreis blehhh. Maar aan alles komt een eind. We hebben de tijd van ons leven gehad. Deze reis vergeten wij nooit meer!

Tot ziens in Nederland!

1. Oma&opa:
    11 augustus 2019
    Jammer voor jullie maar ook jammer voor ons dat de reis bijna afgelopen is.We zullen de mooie verhalen missen. We hebben het beleeft of er zelf bij waren. Bedankt dat we dit hebben kunnen mee beleven. Wij wensen jullie een goede reis terug.
  2. Willie:
    12 augustus 2019
    Jammer dat het voor jullue voorbij is. Was erg leuk om de verhalen te lezen.
    Goede reis en Demelza tot snel xx