Day 15, 16 and 17

31 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Day 15

7 uur ging de wekker en hebben we weer heerlijk ontbeten. Toen zijn we op ons gemak naar San Francisco gereden.

Het was 3 uurtjes rijden, maar we hebben er bijna 4,5 uur over gedaan. Het was zo super druk op de weg. Je moest tol betalen om San Francisco in te komen. Hiervoor waren er 12 banen gemaakt. Maar in plaats dat je gewoon een baan kiest en er in blijft rijden de amerikanen links en dan weer rechts. Ze gooien hem er steeds voor waardoor niks op schiet. Nadat we tol hadden betaald werden de 12 banen verdeeld. 3 banen werden 1 baan. En daarna nog eens 2 banen werden 1 baan. Overal doorgetrokken strepen en iedereen gaat alsnog naar een andere baan de hele tijd. Super gevaarlijk en heel frustrerend.

In San Francisco zelf was het ook echt niet leuk om te rijden. Heel onoverzichtelijk. Maar gelukkig hoefde we niet ver te rijden. We konden de auto achter het hotel parkeren. Het hotel is prachtig! Een super groot wit hotel. En alles binnen is van marmer, goud en spiegels. Ziet er heel chique uit.

We hebben ons in het hotel even opgefrist en zijn we de stad in gelopen. Eerst over Union Square en hierna door China Town heen. Union Square was niet zo veel aan. Gewoon een open plein met wat muziekanten, maar niet bijzonder. China Town vonden wij wel heel leuk om doorheen te lopen. Lijkt echt alsof je in China loopt.

Aan het einde van China Town was het nog 20 minuten lopen naar de pier 39 van San Francisco. Hier kon je zeeleeuwen zien die hier lekker aan het bakken waren. Deze leven gewoon in het wild daar. Maar vinden de pier lekker om op te liggen.

Hier was ook een aquarium waar we ook in zijn geweest. Omdat wij zo fan zijn van aquariums vonden wij het natuurlijk heel gaaf. Je kon overal onderdoor lopen. De vissen zwommen boven je langs.

Toen we er uit kwamen zijn we bij een super gezellig tentje op de boulevard gaan eten. Het had een surf thema.

Na het eten zijn we nog een rondje gaan lopen langs het water. Het begon een beetje fris te worden dus kon ik een nieuwe trui shoppen om meteen aan te trekken.

En toen ongeveer 1 uur en 15 min gelopen om naar het hotel te gaan.

Het was allemaal prima te lopen. San Francisco staat bekend om de trams, maar deze zijn zo druk en vol. En je moet vaak 2 trams lang wachten tot je er eindelijk in kon. Dat we besloten hebben dit niet te gaan doen en de benenwagen te gebruiken.

Je moet soms wel stijl omhoog lopen, maar we hebben de tijd dus doen het rustig aan. En het is ook een heerlijk temperatuurtje (21 graden) dus perfect om in te lopen.

Nu lekker douchen en onder de wol. We verblijven hier 3 nachten.

Day 16

Vandaag stond op de planning naar de Japenese Tea Garden, Golden Gate Park en de Golden Gate Bridge. Dit was bij elkaar 4 uur lopen en dan was je alleen maar bij de brug hahaha. Dus hadden we al bedacht om op de terugweg een Uber te nemen.

Dus wij opgestaan en kwamen naar buiten. Brrrrr kouuud. Was rond de 10 graden en kei harde wind. Aan de overkant van het hotel was een ontbijt tentje. Maar er stond een rij tot aan de straat. Dus we zijn maar verder gelopen.  45 minuten verder zagen we een ander restaurantje waar we lekker relaxt hebben ontbeten. Ik was zelf uitgehongerd, want we hadden lekker uitgeslapen en het was alleen maar omhoog lopen.

Nadat ons buikje vol was, zijn we verder gelopen naar het Golden Gate Park wat we eerst tegen kwamen. Toen voelde ik dat ik last kreeg van mijn hiel. Waarschijnlijk zat mijn sok niet goed, maar als je nou eenmaal een blaar krijgt is er niks meer aan te doen. Dus ermee doorgelopen.

In het Golden Gate Park was er een Natuur Historisch Museum wat wij super leuk vinden. Dus zijn we in gegaan. Ze hadden een groot aquarium, een moeras en afrikaanse dieren hal. En nadat we dat allemaal gezien hadden konden we naar een film. Je zat dan in een koepel en de film zat dus helemaal om je heen. Het ging over koraal en hoe dit ontstaat. Heel interessant.

Mijn voetje had een beetje rust en ik had mijn broek tussen mijn schoen en mijn hak gedaan, zodat het wat zachter liep. En we liepen door naar de Japenese Tea Garden.

Het was er wel heel mooi, maar we hadden het veel groter verwacht. Binnen 15 min zou je alles gezien hebben als je een beetje door zou lopen. We hebben bij een schattig japans eet tentje midden in het park gezeten. Hier thee en noodles soep gegeten. Hier hebben we wel echt genoten.

Nog een rondje door de tuin gelopen en zijn we er weer uitgegaan. Op naar de Golden Gate Bridge. Ondertussen was het al 14.30 en hadden we al vanaf 09.00 uur gelopen. Het was nog een dik uur lopen naar de Golden Gate Bridge. Het werd een lekker temperatuurtje om te lopen rond de 17 graden. Onderweg geen restaurantjes niks gevonden. Totdat we over een golfbaan liepen en hier een hutje stond waar ze hotdogs verkochten. Meteen 2 hotdogs en drinken besteld en dit naar binnen gewerkt en verder gelopen. Het was een route langs de weg, door het bos en door iemand zijn tuin heen hahaha. De navigatie bracht ons door de gekste dingen heen, maar zo zie je nog eens wat!. Uiteindelijk kwamen we er wel en waren we blij om de brug te zien.

De brug even bewonderd er onderdoor gelopen naar de andere kant en foto's gemaakt. Super mooi uitzicht, en een keurig inmekaar gezette brug hoor! Toen was het hmmmm.. hoe moeten we nu weer terug? Want we hadden geen internet om een Uber te bestellen. Nog een poging gewaagd om bij een giftshop WiFi te krijgen, maar nikss.. gelukkig kwam daar een taxi voorbij. Dus wij ingestapt, bleek het een Nederlander te zijn. Of nou jaa, te zijn geweest haha.

Hij bracht ons terug naar het hotel en zei nog dat deze grote straat waar ons hotel zich bevond echt feen fijne buurt was. Wat wij al dachten. Aangezien er overal junks, dealers en zwervers rondlopen. Ze zitten zelfs tegen het hotel aan.

Je hoort om de 5 minuten politie, ambulance of brandweer. En mensen schreeuwen op straat. Ondanks dat die mensen je niet per se lastig vallen, geeft het toch geen fijn gevoel. In het hotel is alles gelukkig goed, maar buiten hier bij ons kan je amper een restaurant vinden en loop je niet prettig over straat.

Dus wij de taxichauffeur betaald en het hotel binnen gelopen. In de lift hield ik het niet meer met mijn voet. Het deed zo veel pijn. Ik tilde mijn voet op en mijn broek zat vol met bloed, wat uit mijn schoen kwam.

In de hotelkamer schoen uitgedaan en de wond bekeken. Zag er gewoon uit als een hele grote blaar. Mn schoen, sok en broek zaten onder het bloed, dus ik had er lekker mee door gelopen.

Gedoucht en toen bedacht wat we konden eten voor avond eten, maar dat zou betekenen dat we de straat op moesten en weer een stuk moesten lopen. Waar ik natuurlijk geen zin in had... dus hebben we Burger King gehaald wat in de buurt zat en heeeeerrlijk in bed opgegeten. En toen lekker in slaap gevallen met een vol pensje haha.

Day 17

Uitgerust wakker geworden. We wisten vandaag even niet wat we konden doen. Alles wat van plan waren om te doen in San Francisco, hadden we al in 2 dagen gedaan. Dus bij Star Bucks een ontbijtje gehaald en op de kamer opgegeten.

Na van alles opgezocht te hebben wat we konden gaan doen hadden we besloten om naar de bioscoop te gaan. Het was ongeveer 20 minuutjes lopen en de bioscoop is zo anders dan thuis. Hier heb je 8 stoelen op 1 rij. Super brede leren stoelen. Die je met een knopje automatisch in ligstand kan brengen. Dus wij heerlijk 1,5 uur in die stoelen gezeten.

En op de terugweg ergens nog wat gegeten. De buurt bij ons hotel is niet super fijn, dus hadden wij geen zin om verder door de buurt te gaan lopen, dus zijn we om 6 uur weer terug het hotel in gegaan.

Alle spullen ingepakt, zodat we morgen vroeg kunnen vertrekken naar Monterey. Daar is het hopelijk weer wat relaxter en mooier dan in de stad. We gaan daar ook met een bootje op walvis safari, super veel zin in!

1. Frans:
    31 juli 2019
    Weer erg leuk beschreven. Vooral dat stukje van het navigeren dwars door iemands tuin ha,ha,
    En wat een mooie foto van een albino aliagator zeg.

Aangezien de zijkant van zn bek niet is te zien en dus ook niet die ene uitstekende tand te zien is, hetgeen het kenmerkende verschil heet te zijn tussen alligator en krokodil, neem ik aan dat het om een alligator gaat.

EN een witte nog wel, ja begrijp me goed hoor er is niets mis met een alligator van kleur, hoor (straks krijg ik nog het anti-zwarte pieten comitee op mn dak, ha,ha), maar in dit geval maakt het ontbreken van pigment dit exemplaar tot 'n buitenbeentje.

Oh en Demels, sterkte met je voetje, goed verzorgen, hoor. En kijk uit dat het niet geïnfecteerd raakt want je bent al ver van huis, maar dan nog verder :-/)
  2. Willie:
    31 juli 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer. Wel lekker vroeg iedere keer. Hihihi
    Geniet lekker. Dikke kys