Day 2 and 3

17 juli 2019 - Twentynine Palms, California, Verenigde Staten

Dag 2.

Nadat wij weer lekker vies vet hadden gegeten zijn we naar bed gegaan. Rond half 9 lagen we er in en helaas werden we toevallig beide om 2 uur wakker. Nog even geprobeerd door te slapen en rond half 6 zijn we er toch maar uit gegaan. Toen hebben we in het restaurant van het hotel lekker amerikaanse pancakes gegeten, hierna rond 6 uur zijn we vertrokken naar Joshua tree national park.

Het was ongeveer 3 uur rijden en het was in LA erg druk op de snelweg. Blijkbaar mag je dus gewoon rechts inhalen, iets wat wij als BMW‐rijders uiteraard al gewend waren!

Na een uurtje werd de natuur super groen. Veel bergen en mooie smalle routes er doorheen.  Het was net alsof je in een film zit. Erg onwerkelijk.

In Joshua tree park was het ook echt prachtig. Allemaal bomen, grote en kleine, met een woestijnachtige omgeving. Je kon helemaal door het park heen rijden en op veel stukken stoppen om te hiken. We zijn een paar keer gestopt om foto's te maken en 1 keer een uurtje gelopen. Echt een super mooi park met aan elke kant weer een ander zicht. Overal bijzondere rotsformaties waarvan je je bijna niet kon voorstellen dat ze op natuurlijke wijze zijn ontstaan. Helaas was het verschrikkelijk warm. (Rond de 40 graden)  Echt droog en erg benauwd. Dus deze keer genoeg water mee genomen.

Hierna zijn we verder gegaan naar het hotel. We zagen meteen POOL staan op een bordje dus zijn we even in de buurt wat gaan lunchen en toen naar het zwembad gevlucht.

Na 10.000 keer het zwembad in en uit gesprongen te zijn, hebben we ons terug getrokken in de hotelkamer. Morgen word het een lange rit van 6 uur rijden naar de volgende locatie in Williams.

Eerst gaan we weer door het Joshua tree park heen om nog een paar locaties te bekijken, omdat ze vandaag niet op de route zaten. En daarna door naar het hotel waar we dan de Grand Canyon gaan bezoeken.

Day 3.

Omdat het buiten 41 graden was hadden we maar besloten om lekker koel in de slaapkamer te chillen. Gedoucht en wat spullen klaar gelegd. Toen zijn we om 19.00 op bed gaan liggen en wat gaan lezen. Kevin zei ik ga even een uurtje slapen en ik heb mijn wekker gezet. Dus ik viel ook in slaap.

5 uur later...

NIET GEZET!

Werden verrot wakker en was het alweer 2 uur in de nacht. NICEE! Dus nogsteeds last van de jetlag haha. Toen nog even geprobeerd door te slapen en weer rond half 6 er uit gegaan.

Ontbijt was inbegrepen en konden hier nog lekker snaaien. Coffee-to-go mee en onze reis ging weer verder. Het was half 7 en dus was het lekker rustig in het Joshua tree park. Deze keer reden we een andere route en konden we andere dingen zien. We waren van plan om een stukje te hiken waar we verschillende soorten cactussen konden zien, maar daar aangekomen was er een plaag van wespen. Eerst zagen we alleen grote borden met dat we moesten opassen voor de wespen. Zelf zagen we ze niet, maar ineens werd onze auto aangevallen en zijn we uiteraard gillend doorgereden. (Kevin dan he hahahaha)

Wat we wel graag wilden zien, was een oase. Helaas kwamen we er achter dat we ons vergist hadden in de hike route. We dachten dat het een half uurtje zou duren, maar er stond 4 tot 6 uur op. Dus we hebben een klein stukje gelopen en toen weer terug. Het leuke was, omdat het zo vroeg was dat er ineens allemaal dieren waren, zoals hazen, konijnen, eekoorns, leguanen, schildpadden en verschillende vogels. Helaas geen dieren kunnen knijpen.

Op de terugweg van de loop route kwam er een wazige man naar ons toe of we een ratelslang wilden zien. Nou jaa dat wilden wij wel. Dus we liepen achter de vent aan en die stapte over het afgebakerde touw heen waar je niet overheen mocht en wij braaf aangehouden hadden. De man zei dat hij de slang had gevonden toen hij zijn gezicht ging wassen in een poel.

Dus wij liepen mee en ik hoorde gelijk een hard gezoem. Ohh jaaa! Riep de man, er zijn hier wel wat bijen. Maar ze zijn niet agressief! Effe he.. wat bijen... Waren verdomme gewoon 3 grote nesten daar haha. Dus ik hield hem voor gezien en wenste Kevin succes. De slang zat bij een vieze plas modder wat je geen poel kon noemen, boven 1 van de 3 bijen nesten. Wel een foto gemaakt, maar omdat er zo veel bijen waren kwam Kev ook snel terug. Wij hard lachen, want we konden ons niet voorstellen hoe je je gezicht even kon gaan wassen in een vieze modderige aftandse plas met heeeeeeeel veeeel bijen om je heen hahahaha

Toen zijn we doorgereden naar Williams. Dit was ongeveer nog 4 uur rijden. Een prachtige route die steeds groener werd i.p.v woestijn. Was mega rustig op de weg dus konden lekker ontspannen rijden. Onder het genot van wat classic roadtrip songs kregen we het echte Amerikaanse gevoel. Na 2 uur even wat te drinken gehaald en even omgewisseld met rijden. Na 1,5 uur rijden begon mijn linkervoet een beetje af te knellen omdat m'n schoen te strak zat. Toen bedacht ik me dat ik eigenlijk alleen maar mijn rechtervoet gebruikte omdat we automaat rijden. Dus, schoen uitgeschopt en doorgereden met 1 schoen aan. Ideaal!

We kwamen aan rond een uur of 14.00 in Williams en het hotel is helemaal in western stijl. Qua weer hier in Williams is het een stuk aangenamer. Vanochtend om 7 uur in het park was het 39 graden en helemaal windstil en hier in Williams is het in de middag nu 32 graden. Dus snel onze spullen in de hotelkamer gegooid en weer in onze zwembroekjes aan het zwembad gelegen.

Het is zo vreemd dat het hier zo'n andere omgeving en klimaat is vergeleken met vanochtend.

Morgen gaan we de Grand canyon bezoeken en een berenpark. We verblijven in Williams 2 nachten.

To be continued...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingeborg:
    Leuk reisverslag!
    Is idd een prachtige en warme omgeving.
  2. Oma&opa:
    17 juli 2019
    Je maakt super leuke verhalen. We genieten ervan.
  3. Sabrina:
    17 juli 2019
    Hey meis en kev, leuk geschreven en dus al veel dingen bekeken, en dit is pas het begin. Veel plezier met het volgende.
    Enne kost vel tijd hoor die hele verhalen lezen haha. Iets korter🤣🤣
  4. Patricia:
    17 juli 2019
    Ontzettend leuk om jullie zo te volgen, al die avontuurlijke beleveningen dagelijks te lezen. Meer daarvan, het kan nooit te veel zijn. Heel veel plezier en lekker genieten.