So it begins..

15 juli 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag van vertrek.

Half 8 de wekker gezet, maar nee. We worden weer eerder wakker door de gezonde spanning. Gedoucht, laatste dingen in de koffers gedaan en om 9.00 reden we naar schiphol.

Daar aangekomen ouders uitgezwaaid en uitgebreid afscheid genomen van Papi die 4 weken uit logeren gaat.

We kwamen de vertrekhal binnen en het was 1 grote chaos. We drukte ons ergens in een rij en uiteindelijk waren we aan de beurt om onze koffers te doen. De mevrouw voor ons doet haar koffer er in en loopt weg. En wij zien gelijk dat de machine een foutmelding aan geeft. En net als je iemand nodig hebt dan is er niemand... eeeeindelijk kwam iemand ons helpen en deed dat ding het weer. Koffers er in gesmeten en konden we verder.

Volgende rij.. douane

Tegenwoodig moeten je electronica in je tas blijven. Kreeg een snauw van de douane meneer dat hij niet had gezegd dat we dat we de tablets er uit moesten halen. Had hem bijna over de band getrokken, omdat hij nog even door ging, doordat ik mijn paspoort in mijn handen had en dit los in de bak bij mijn tas deed. Relaaaxx man.

Maargoed. Tuuurlijk werd mijn koffer er uitgehaald nadat hij door de scan was geweest. En toen moesten wij weeeeer wachten.. wij vol spanning wachten wat voor drugs of wapens er gevonden werden. Maar helaas. Ze vonden het vreemd dat ik een horloge in een zakje met ringen had.

Daarna natuurlijk even mc donalds gegeten en toen konden wij alweer boarden.

In het vliegtuig ging het allemaal wel chill. Behalve dat het 11 uur vliegen was en ik altijd ziek, zwak, zielig en misselijk ben.

Eeeindelijk aangekomen in LA.

Toen we gingen landen dachten we yessss daar gaan we! We stapte uit en we kwamen meteen een rij in. LEUK! Hier hebben we even leuk 2 uurtjes ingestaan. Met op klap op de vuurpijl werd kevin met de paspoort controle nog even gezellig mee naar "het kamertje van de douane" genomen. Ik mocht de koffers ophalen en heb 3 kwartier op hem gewacht. Was uiteindelijk niks aan de hand.

Toen we naar buiten kwamen opzoek naar de shuttlebus die ons naar de auto zouden brengen, konden we de bus niet vinden.. Kan ook niet in 1 keer makkelijk gaan. De bus kwam aan en paste wij er niet in. 2e bus.. Weer er niet in. Allemaal de schuld van die hitsige hollandse gezinnen met kids,opa, oma alles er op en er aan. Duwen iedereen aan de kant, zodat er voor de rest niemand in kon. 3e bus konden wij wel in en reden we naar de auto.

Aangekomen bij het verhuur bedrijf binnen ingecheckt en moesten we buiten maar een auto uitkiezen die op de parkeerplaats stond. PRIMA! Wij meteen de dikste auto gepakt haha.

Nu zijn we in het 1e Hotel. Suuuper mooi uitzicht, want je doet je gordijn open en het einige wat je ziet is de mc donalds. 3x raden wat wij dan weer gaan etennnn! Spinazie! Nee fout!

Maar goed, wel gelachen hoor! Morgen gaat de reis verder en we benieuwd wat voor avonturen ons nog te wachten staan!

1. Imka:
    15 juli 2019
    Nou, poeh hè, dat waren de eerste loodjes. Ik had het wel willen zien, Demelza die de douanemeneer over de band trok. Maar jullie zijn er. Let the adventure begin!
  2. Ingeborg:
    15 juli 2019
    Haha, heel herkenbaar dit.
    Altijd veel gedoe.
  3. Frans:
    15 juli 2019
    Leuk begin, van een naar alle waarschijnlijkheid bijzonder verlopende reis. En ach, ik zou me niet al te druk maken over wat een trieste figuur bij de douane te vertellen heeft, je zal dat werk maar dag in dag uit moeten doen. In ieder geval hebben jullie elkaar en de tijd van je leven, dus : Vooruit ga herinneringen maken en bij voorkeur de prettige en aangename dan hè ?
  4. Oma&opa:
    15 juli 2019
    Wat en avontuurlijk begin zeg. Zal strak in jullie dikste auto wel beter gaan. Geen douane maar misschien wel in de rij. Hi,hi.
  5. Willie:
    15 juli 2019
    Dat klinkt lekker Mc Donald. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Veel plezier xx
  6. Michel en Mascha:
    15 juli 2019
    Heel veel plezier...wij zijn ook heel erg benieuwd naar het vervolg en of jullie naar plekken gaan waar wij ook zijn geweest😘