Day 10 and 11

25 juli 2019 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Day 10

Whoee! De dagen gaan zo snel! 6 uur ging de wekker. Ik krijg nu wel een beetje moeite met de wekker in de ochtend.. in het hotel ontbeten en een uurtje gereden naar Sequoia National Park.

Het was zo lekker koel daar 18 graden. Het werd steeds groener en meer bomen. We moesten steeds verder omhoog. We hebben nog nooit zulke gekke slingerbochten gemaakt. Ik werd natuurlijk weer snel wagenziek dus omgewisseld en ben ik zelf gaan rijden.

Helemaal in het topje van de bergen waren de bomen zo groot. Niet normaal. Er waren zelfs bomen waar je door heen kon rijden. Het park was zo ongeveer 4 uur naar de andere kant rijden. Overal waren er prachtige rivieren die keihard met kolkend wit water door het hele gebied stroomden. Aan de andere kant van het park was een hele grote rivier. Hier zijn we langs gereden en af en toe gestopt. Het werd streng afgeraden om te gaan zwemmen want het water was te koud en stroomde te snel. Het was er zo mooi, het rook heerlijk naar dennenbomen en eucalyptus. Toen het op de terugweg begon te regenen waren we helemaal blij. Kon onze auto een beetje schoon spoelen van al dat stof van de afgelopen week.

We kwamen om 8.30 het park in en om 18.30 reden we het park uit. We waren hongerig en probeerde een restaurant te vinden op de weg terug, maar helaas niet gevonden. Dus naar het hotel gereden wifi aan en tripadvisor opgezocht. Hier kwamen we uit dat het enige dat in de buurt zat een Aziatisch restaurant zat. Dus daar hebben we heerlijk gegeten.

Onbeperkt drinken, mega veel eten voor nog geen 20 euro.. de vrouw die ons bediende nam onze bestelling op en rende weg, kwam terug rennen met ons drinken en in een andere hand hete soep. We waren helemaal verbaast dat dat kleine vrouwtje gewoon tussen de tafeltjes door rende. Dus natuurlijk extra fooitje voor de service gegeven.

En nu weer lekker onder de wol gekropen. Morgen vertrekken we naar Mariposa waar we Yosemite National Park gaan bezoeken.

Day 11

Vandaag een wat rustigere dag , niet zo veel gepland. Half 7 de wekker. Gewoon half uur langer uitslapen yeaah. Rond 7 uur even gebeld met het thuisfront. We missen Papi heel erg, maar die vermaakt zich prima op zijn vakantie adresje in Duitsland.

Na het bellen ontbeten en gelijk vertrokken naar Mariposa. Het was ongeveer 2 uurtjes rijden en we waren er dus al lekker vroeg. Het was weer bloedverstikkend heet zoals gewend, 40 graden..

Mariposa is een heel schattig klein dorpje. Een klein straatje in Western stijl. Even winkeltje in en winkeltje uit geweest. Paar souvenirs gekocht en wat wezen drinken in een saloon.

We waren nog van plan om naar een mijnen museum te gaan, omdat dit een mijnendorpje is. Maar het was zo warm dat we helemaal geen zin meer hadden om weer te lopen of de hete auto in te stappen.

Na de saloon dus besloten naar het Motel gegaan, maar de kamer was nog niet klaar. Dus hebben we bij een western restaurant gegeten. Heeel lekkerrr! En toen weer terug gegaan. In de kamer onze spullen gedumpt en meteen in onze zwembroek aan getrokken en het zwembad in gesprongen.

Toen we het na 2,5 uur gehad hadden. Zijn we naar de kamer gegaan en daar kwamen we er achter weer lekker verbrand te zijn. Yess!

Morgen vroeg op en dan naar Yosemite National Park.

Op naar wat beren knijpen!

1. Frans:
    25 juli 2019
    Fantastistch om te lezen en geenieten van de prachtige natuur foto's. Vooral dat stukje over de mammoet boom (seqoia) vond ik leuk te meer omdat we zelf een exemplaar(tje) hebben van 10 meter (Kevin's oma Jeanne heeft er zelfs een van ca. 35 meter). Duurt nog wel 'n paar (100) jaar voordat je daar met de auto doorheen kunt rijden, ha, ha.

Toch wel een bezoek gebracht aan de General Sherman hè ? Want dat is wel de grootste boom ter wereld! Jammer dat het te heet was om nog even wat goud te gaan zoeken/vinden in de mijnen want met de jarenlange training die Kevin heeft gehad was dat ongetwijfeld een succesverhaal geworden ;-)

Nou, genieten maar en ga zo door met die fijne herinneringen te maken en vooral alles knijpen wat je maar enigzins knijpbaar acht hè :-D
  2. Oma&opa:
    25 juli 2019
    Weer een super verhaal. We zijn helemaal pafffff.