Day 12, 13 and 14

28 juli 2019 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Day 12

Half 7 de wekker en gaan ontbijten. Ontbijt was hier zo vies. Alles plakte. Weinig keus en er waren verschrikkelijk veel mensen. Heeeeeeel veel Fransen. Iritant volk. Overal tussendoor piepen en alleen maar aan hunzelf denken. Maaargoed.. toen naar Yosemite National Park gereden. Waren er ongeveer in een half uurtje.

Het was zo een slingerwegen allemaal. Dat ik maar weer moest gaan rijden, want ik werd weer ziek haha. Alleen maar extreem naar rechts sturen en extreem naar links. Niet normaal die bochten.

Toen kwamen we langs de open weides en watervallen. Het was zo mooi! Dit park is onze favoriet tot nu toe. Zo groen en prachtige rotsen. Erg rustgevend! We zagen 3 keer nog een hert van heel dichtbij.

We reden helemaal naar de andere kant en dit was ongeveer zo een 3 uur rijden. We zijn een keer een uurtje gaan lopen om naar een waterval te gaan.

Hoe verder je reed hoe kouder het weer werd. Je ging ook steeds hoger en we zagen steeds meer sneeuw. De temperatuur in het park was over het algemeen rond de 27 graden. Echt perfect om te lopen. Maar aan het einde van de autorit was het 12 graden.

Er was op de gehele route niks te eten te kopen, maar gelukkig hadden wij wat snacks meegenomen. Rond half 3 hadden we, in een dorpje aan de andere kant van het park, een diner gevonden en zijn we lekker gaan bunkeren.

Het begon op de terugweg ook keihard te regenen en er kwamen gelijk overstromingen.

Het water liep over de weg en we besloten om er toch doorheen te rijden. En het ging helemaal goed. Anders zaten we vast aan de andere kant.

Pas rond 7 uur kwamen we terug in het hotel aan. Kevin had bij een diner een hamburger en wat frites besteld en die hebben we in de hotelkamer opgegeten. We hadden geen zin meer om er uit te gaan en zijn na het eten in slaap gevallen

Day 13

Ontspannen opgestaan rond half 8 en weer naar het vieze ontbijt gegaan. Deze keer heb ik alleen een broodje jam gegeten en een banaan. Het eten was er zo smerig. En weer die luidruchtige aan zichzelf denkende Fransen.

Snel weg gegaan en naar Lake Tahoe gereden. Het was 4 uur rijden waarvan 3 uur met weer die vreselijke bochten. Dus voor mij geen pretje en dus een paar keer moeten stoppen hahaha.

Toen aangekomen in Lake Tahoe. Wat een drukte! Maar zo leuk hier! Beetje een kruising tussen Oostenrijk en een Amerikaans zomerkamp idee. Beetje vage omschrijving maar daar lijkt Lake Tahoe het meeste op haha.

Ingecheckt en toen opzoek gegaan naar eten. Dicht bij een kabelbaan hadden ze een pizza restaurant met live music. Was super gezellig. Heerlijke pizza gegeten en ondertussen country muziek wat wij ondertussen wel kunnen waarderen.

Hierna naar de hotelkamer gegaan en blijkbaar hier niet meer vandaan gegaan, want we werden rond 20.00 wakker haha. Even een uurtje slapen gaat niet zo goed bij ons. Dus gaan douchen en verder gaan slapen.

Zzzzzz..

Day 14

Vandaag 7 uur wakker geworden en naar het restaurant gelopen. We moesten hier tot onze verbazing 10 minuten wachten. Wij dachten dat het een buffet was zoals altijd, maar we kregen een kaart en werden bediend. Suuper chill! Eten was heerlijk en de sfeer in het restaurant was ook heel leuk. Het restaurant was van hout gemaakt en overal op de muren cowboy schilderijen. In elk kozijn stond een houtgesneden beer.

Hierna zijn we onze badpakjes aan gaan trekken en naar het strand gelopen. Het was er zo druk! En dat om half 10 hahaha. Op de route erheen zagen we al gezinnen met bolderkarren hun spullen mee slepen naar het strand. En allemaal zo verschrikkelijk dik. Zelfs de kleine kinderen zo dik dat ze maar in een t-shirt lopen omdat hun zwemkleding niet past.

Op het strand aangekomen hebben we een bedje gehuurd. 10 dollar voor 1 bedje wat een geld... dus maar geaccepteerd dat het duur is en 2 bedjes genomen. Ze werden naar jouw toegewezen plekje neergezet en we dachten dat we een redelijke plek hadden. Totdat er rechts een amerikaans gezin met een partytent, 10.000 koelboxen, stoelen en kleden, hele buffet tafels met vreten er op en 7 kinderen kwam.

Maargoed prima. Dus wij een klein stukje opgeschoven, omdat de kinderen weer langs Kevin zijn bedje raasde met hun emmer en schepje. We deden heel even onze ogen dicht en ineens stond pal voor ons een mexicaans gezin deze ook met alle zooi mee. Deze hadden meer mensen nog dan de amerikanen. En ook een hardere lach. En ook nog 6 oude sokjes die flink aan het verbranden waren. Dus moesten er 3 parasols worden neergezet. En ook een grote tent wat waarschijnlijk voor de kinderen bedoelt was, maar wat vol lag met vreten. En dit alles voor onze neus haha. En ineens deed het amerikaanse gezin muziek aan. Tuuuurlijk hartstikke fijn.. en 10 min later het mexicaanse gezin kei hard salsa muziek aan hahaha

Maar we waren gauw aan de drukte en herrie gewend. We hebben nog heeeeeeeeeeerlijk gezwommen. Ijskoud water haha. Kan ook niet anders, want op de bergen hier ligt overal sneeuw.

Zo vreemd dat wij Nederlanders alleen een badlaken meenemen en hooguit een koelbox. Maar deze lui nemen gewoon alles wat in hun huis staat zowat mee.

Op het strand hebben we nog wat gegeten en gedronken. Weer super prijzig. Een salade, kip en 2 drankjes 60 dollar. Maargoed we wisten dit, dus het maakte niet uit.

Rond 15:30 naar de hotelkamer terug gegaan om even op te frissen en zijn we naar het centrum gegaan om te kijken naar wat souvenirs en een leuk restaurant voor het avond eten.

Souvenirs gevonden en toen lekker een steak gegeten bij een leuk tentje.

Nu gaan we weer lekker op de kamer chillen. Morgen naar San Francisco!

1. Ingeborg:
    Wat een leuk verslag!
    Inderdaad die amerikanen zien er niet uit
    en slepen van alles mee als ze een dagje weg gaan.
    Ze kamperen met zn allen in een piep klein tentje en al hun zooi ligt buiten om hun tent heen verspreid.
    Gekke lui die amerikanen!
  2. Oma&opa:
    28 juli 2019
    Wat weer leuke belevenissen. Hier krijg je veel volkeren kennis van. Vergeet je hele leven niet. Geweldig verhaal weer.
  3. Imka:
    28 juli 2019
    Mooi beeldend verhaal. Ik zie het helemaal voor me. En wat een gave foto’s daar bij het water!